НАСА изпраща сонда, която за първи път ще докосне слънцето

12:17, 01 юни 17 / Любопитно 25 276 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Американската космическа агенция НАСА съобщи, че подготвя първата мисия на човечеството до атмосферата на най-близката звезда до Земята – Слънцето. Задачата на слънчевата сонда „Паркър“ е да изследва процесите, развиващи се в т. нар. корона, което ще помогне на учените да разберат как всъщност са създадени звездите, предаде БГНЕС.

Въпреки, че на практика сондата ще „докосне“ Слънцето, орбитата й ще бъде на 6,3 млн. километра от горещата му повърхност. Температурата в региона надвишава 1377 градуса по Целзий, като за тази цел сондата е оборудвана със специално защитно въглеродно покритие, дебело 11,43 см.

Очаква се летателният апарат, не по-голям от малък автомобил, да потегли от Земята през юли 2018 г. Той ще направи седем прелитания покрай слънцето в рамките на седем години, движейки се със скорост от над 690 000 км/ч. Със същата скорост разстоянието от Ню Йорк до Токио би могло да бъде изминато за по-малко от минута.

Учените се надяват, че със събраната информация ще може да се подобри начина, по който предвиждаме слънчевите бури и космическото време, които се отразяват на живота на Земята, на сателитите и астронавтите в Космоса.

Сондата ще измерва вълните плазма, излизащи от Слънцето, както и заредените с голямо количество енергия частици. Тя също така е оборудвана със специален апарат за снимки, който да запечата средата, през която летателният апарат се движи.

„Човек може да научи много докато гледа през прозореца – може да види, че слънцето грее, че птичките пеят. Но докато наистина не излезе навън няма идея колко горещо е там или колко вятър духа, или какви са условията“, посочи Никол Фокс, учен към мисията от лабораторията за приложна физика към университета „Джон Хопкинс“ в Мериленд.

„Смятам, че стигнахме максимално далеч с гледане към разни неща и сега е време да излезем и да ги посетим“, допълни тя.

Първоначално мисията беше кръстена Слънчева сонда „Плюс“, но след това беше преименувана на името на 89-годишния астрофизик Юджийн Паркър, заслужил професор към Университета в Чикаго.

Той е първият учен, който през 1958 г. публикува труд за слънчевия вятър – поток от заредени частици, отделян от горните слоеве на Слънцето.

Това е първият път, в който американската космическа агенция кръщава космически апарат на жив човек.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.